Känslor

Vilka känslor är ok att känna?
Finns det känslor som du inte har legitim rätt till?
Självklart inte, känslor är ditt personliga sätt att reflektera kring olika saker och ta in intryck. Dock så läste jag en väldigt intressant artikel idag.
Jag, som är en känslomänniska, hanlar ofta utifrån mina känslor. Om man handlar efter känslor får man konsekvenser, positiva eller negativa, som man måste vara beredd på. Ibland kan dock känslorna lura idg och speciellt då det gäller känslor för en annan person. Som känslomänniska är det väldigt lätt att helt enkelt förstora upp saker och tala rätt ut om saker som du egentligen borde valt att håla tyst om. Det man istället skall göra är att sätta sig ner och tänka igenom känslorna. Vad grundar dessa sig i? Hör just denna känsla hemma någonannnanstans egentligen? Behöver din partner/vän verkligen få reda på det här?
Det finns många sådana här tankar i mitt huvud just nu då det har blivit lite av en hobby att läsa igenom olika relationsforum, jag kan nog snart hela sveriges kärleksliv, men det får mig att känna mig mindre ensam i mina känslor och faktiskt känna mig bättre på något sätt. Inte bättre än någon annan i den bemärkelsen utan snarare som att jag faktiskt förstorar upp ina problem lite väl mycket. Dock så kan jag aldrig sluta ta hänsyn till mina känslor ändå. De kommer alltid att finnas där oavsett vad jag göra, det är bara jag som måste lära mig att hantera dem på något sätt.
Nu är det dags att jobba igen. På återseende 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0