Working for fun

Sitter på mitt älskade jobb och har ett pass som sträcker sig fram till 23.30.
Känslan av att trivas med sitt jobb är fantastiskt men det kom också när jag bestämde mig för att bara jobba 50% också och nu när tankarna kommer på att eventuellt gå upp till 80% så ilar det till lite i hjärtat. Är det dumt att puscha det för långt? Om man trivs med något och har hittat lite glädje i det, ska man inte försöka hålla det så länge det går då?

Här är alla mina fördelar med jobbet:
1. Jag slipper ta csn. Det är grymt bra!
2. Jag får väldigt mycket feedback från kunderna som ofta får mig att le och skratta
3. Ni skulle bara fatta hur allmännbildad jag blir!
4. Såhär sena kvällar är det som bäddat för att läsa in kurslitteraturen
5. Världens bästa chefer jobbar här
6. Lönen är suverän

Det enda är att det kanske blir lite långtråkigt då och då. Men så är monotoma jobb. Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna slå mig ner på en och samma plats och skaffa ett rutinjobb och sedan slappna av. Sådan är inte jag. Men det får jag ägna ett eget inläg till någon gång.
Dags att koppla upp sig igen.

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0