Matproblematik!

Det blir ungefär sådär lagom roligt att planera middag till 3 personer med olika förutsättning.
Grundproblematiken består av: 1 köttätare, 1 vegetarian och så jag som är extremt överkänslig för dem mesta just nu ex, högfetthalt (grädde), socker, stark mat, för konsist mat. Soppa vore med andra ord att föredra. Dock så måste det vara möjligt i den mån att de grönsaker som är byggstenarna i den tilltänkta soppan måste gå att få tag på i ekologisk version, helst även i säsongens grönsaker.
Problematik nummer två kommer att bestå i tillberedningen. Vi har även här urusla premisser. Premiss 1 är att jag är Sveriges sämsta kock och misslyckas med det mesta i köket. Premiss 2 är att köket (om man nu ser det under alla sopor och andra äckliga saker) stinker och är ohygieniskt. Man brukar säga att det finns en 5 sekundersregel i normala kök, alltså om man tappar något på golvet så går det att äta om det plockas upp inom 5 sekunder. I vårat kök har vi något som kallas 30 centimetersregeln. Den går ut på att om någon matprocukt kommer närmare någon yta än 30 cm så bör den kastas eller förtäraren kommer att åtnjuta en härlig matförgiftning.
Allt detta ger oss slutsatsen katastrof.

Mina önskemål för morgondagen är:
Vegetarisk kalorisnål sopppa
En hemgjord glass helst inte gjord på grädde

Någon som kan trollafram detta till mig?

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0