Inspiration!

Ibland är det bara så fruktansvärt svårt att motivera sig själv till något. Jag vet att jag måste plugga, faktum är att de följande veckorna kommer att vara de mest psykiskt påfrestande på hela terminen då jag både har hemtenta och högskoleprovet på g.
Jag har redan bestämt mig för att prioritera högskoleprovet framför kursen då detta har en större påverkan inför mina framtida studier. Detta gör dock att jag står här och har 3 veckor på mig att studera. Samtidigt som mitt samvete viskar i mitt öra att jag måste skynda, tiden rinner ut och det är så mycket att lära sig så är det något annat i kroppen som liksom bara vill skuta upp det hela. berättar att det är nog inte så farligt ändå, det får gå som det går. Men NEJ det får inte gå som det går. Jag har världens möjlighet här att styra upp mitt eget liv, jag måste tavara på chansen.
Vi människor verkar vara väldigt duktig på det här med att skuta upp saker över huvudtaget. Städning, träning, plugg, jobbsökande etc. etc. Jag är dödligt imponerad av dem som bara kan säga att nu ska jag göra det här och faktiskt går iväg och gör det.
"and in my mind the picture of you keeps rolling, rolling and rolling"

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken är din favoritmaträtt?

2010-03-24 @ 18:03:27
URL: http://silverstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0