Listor

När vi var på västkusten i veckan så hittade vi bla ett otroligt stort Lagerhause. Inte nog med att denna butik var otroligt stor och hade otroliga mängder av diverse glittrande och neonfärgade krams, den hade också en bokavdelning som hette duga (+ massa cdskivor och dvdfilmer som vi dock aldrig rörde). Hur som helst så vet alla som någon gång varit på ett lagerhause att många av böckerna som finns där är något som jag skulle räkna som humorlit, alltså skriven utan någon annan mening än att underhålla läsaren eller kanske till och med få den att utföra små löjliga saker. En av böckerna som fångade mitt intresse direkt hette "Ditt liv i listor"", listig titel tänkte jag och började bläddra och kan ni tänka er?!! boken var fylld av LISTOR över 200 sidor med ifyllda och tomma listor där man helt enkelt skulle fylla i och ha gjort sina memoarer så här tidigt.
Då jag själv inte villle stödja konsumtionen just den dagen så tänkte jag att på det viset så borde man kunna spara alla listor man gör, från "to do"-listor till inköps och packlistor. jag kan ju faktiskt sitta och hitta på egna listor hemma också. Jag ska göra en lista till er och vi kan kalla den...
"10 saker att göra en regnig dag"
  1. sova extremt länge, så vida du inte har något jobb att göra
  2. Städa badrummet vilket faktiskt är kul, du vet aldrig vad du hittar
  3. Sticka, både kreativt pch vackert
  4. Läs den där boken du inte haft tid för förut
  5. Träffa nya personer, kanske bestämma träff med en vän som tar med en kompis, kompiskompisar kan man oftas lita på är trevliga då de umgås med en person som du själv tycker om
  6. Städa ur garderoben och SLÄNG saker!
  7. Spela tv-spel <3
  8. passa på att r8inga alla du inte hunnit med
  9. dansa en soldans
  10. gå en lååång låååång promenad, helst utan bpåde skor och regnjacka och känn att du lever!
Listor är roliga, regniga dagar är lite mindre  roliga, det här var sveriges tråkigaste lista över ämnet, vilken tur att sverige inte är så viktigt då =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0