Håll tummarna!

Imorgon kan vara första dagen på den stig som så småningom kommer att leda mig till min framtid. Imorgon kan bli en milstolpe i mitt liv. Imorgon skulle också kunna vara bara första dagen i skolan på fördjupning av min förra kurs. Imorgon kanske bara är ett par skuttande steg på den stig som jag följt hitills dock något snävare och snårigare.
Allting beror på om jag kommer in på mitt program. Jag står just nu som 5:e reserven in på Personal och arbetsvetenskap på Linköpings univeristet. Det är ganska högt, frågan är om det räcker. Jag önskar och hoppas. Doch ser jag det inte som något bakslag om jag inte kommer in. Jag får isfall ett fördjupningsår i världens kanske mest intressanta ömne sociologi och inte nog med det, jag kommer att ha två sociologikurser utan studielån eller csns inverkan över huvudtaget, jag kommer att vara en kurs ifrån utbildad sociolog och jag nästan vara berättigad i att forska i ämnet. Läskigt...
Men jag hoppas och tror och ber till gud att morgondagen ändå ger mig en chans att byta väg, slänga mig upp på E4:an och dess svindlande fart. Veta vart målet är och jobba utifrån det.
Håll tummarna med mig imorgon, håll dem som in i helvete!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0