Promenad i det röda

I vissa perioder när tankarna bara yr runt i huvudet är promenader det bästa sättet att få ordning uppe i huvudet. Man får tid att analysera och slipper se samma saker om och om igen. Ibland undrar jag dock om jag ser något över huvud taget. Det mesta registrerar man inte ens och får en gigantisk minneslucka på flera hundra meter. Men ofta när man kommer hem så är det i alla fall klarttänkt, då kan man lämna det och gå vidare och ta sig an nya saker och nya frågeställningar. Vissa saker kan man dock inte sluta att fundera på.
Mitt Huvud just nu surrar bara om massa om... om jag inte agerat så hur skulle våran relation varit idag? Om jag inte hade talat klarspråk och döljt allt skulle det ha varit lättare nu? Om jag inte hade haft så bråttom och låtit allt ta sin lilla tid hur skulle sitiuationen sett ut nu? Om jag hade varit en annan person hade du velat ha mig då? Om jag förändras... vill du ha mig då?
Tankarna är oundvikliga. Självklart vill jag inte förändras för en annan människa men om.. hur skulle det varit nu. Är det du eller jag som är problemet och vem är den verkliga boven i dramat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0